Strony (2): 1 2   
Zdzisław   16-01-2014, 19:31
#1
I się narobiło,chciałem wymienić wianuszki w sterach i okazało się,że jest problem z rozkręceniem kierownicy od widelca.
Wszystkie moje dotychczasowe sposoby zawiodły,może macie drodzy koledzy jakiś tajemniczy sposób, aby to rozbroić i wymienić zużyte części.
Ciężki młotek nic nie daje,śruba mocująca straciła gwint,obrót kierownicy w lewo - prawo jest nie możliwy nawet siłowo,wybicie też nic nie dyga,także ja na obecną chwilę nie mam pomysłu jak to rozbroić.
maYkel   16-01-2014, 19:58
#2
Stery klasyczne czy a-head? Co rozumiesz przez "śrubę mocującą"?
Zdzisław   16-01-2014, 21:11
#3
maYkel,to jest długa pionowa śruba mocująca kierownicę z widelcem a wewnątrz sztycy są dwa ukośnie ścięte metalowe okrągłe klocki,których prawdopodobnie nie można w żaden sposób ruszyć.
Mariobiker   16-01-2014, 21:24
#4
Zdzisław napisał(a):śruba mocująca kierownicę z widelcem
Śruba jest na klucz płaski czy na imbus :?:

"Wolę być samotnym wilkiem, niż płaszczącym się psem." George Orwell
Doomy   16-01-2014, 21:28
#5
Najlepiej zapodaj zdjęcie.
maYkel   16-01-2014, 21:50
#6
Dziwne, bo taki ukośny klocek to powinien być jeden (to się klin nazywa). Zapieczony klin to typowa awaria - czy da się wykręcić i całkiem wyjąć tą śrubę?
Zdzisław   16-01-2014, 21:53
#7
Śruba jest na kluczy imbusowy i jest już wyjęta,reszta nie da się ruszyć.
maYkel   16-01-2014, 22:00
#8
Zdzisław napisał(a):Śruba jest na kluczy imbusowy i jest już wyjęta,reszta nie da się ruszyć.
Mostek też nie? No to masz problem. Tongue Czy mostek jest aluminiowy? Jeśli jest stalowy to ja to widzę tak - lać duże ilości odrdzewiacza, wkręcić bardzo długą kierownicę albo jakąś rurę i kręcić ile wlezie, nie bardzo widzę inne opcje. Jeśli jest aluminiowy to już gorzej bo zwykły odrdzewiacz nie da rady, podobno roztwór amoniaku potrafi to puścić. Zazwyczaj odpowiednio długa dźwignia załatwia sprawę...

Na przyszłość - smarujcie specyfikiem przeciwko zapiekaniu albo chociaż smarem do łożysk takie połączenia które mogą się zapiekać - aluminiowe sztyce w stalowej ramie, czy klasyczne mostki...
Zdzisław   16-01-2014, 22:09
#9
To jeszcze na wiosnę było wszystko wyczyszczone i dokręcono,ale jak dałem rower do remontu na związkową do Meridy,to taki mi dokręcili,że nic teraz nie mogę zrobić.
Sęk jest w tym,że mostek jest aluminiowy wchodzący w metalową część widelca.
I tu problem się zaczyna,ale słyszałem,że może pomóc cola,ale ile w tym prawdy,to nie wiem.
Doomy   16-01-2014, 22:20
#10
Jeśli masz tzw fajkę, to trzeba było odkręcić śrubę 4-5 obrotów i wbić ją do środka, aby poluzować babkę blokującą wspornik w rurze sterowej.
Strony (2): 1 2   
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.