Strony (2):    1 2
maYkel   16-01-2014, 22:30
#11
Doomy - masz rację to standardowa procedura, wykręcasz śrubę na tyle żeby tylko łeb wylazł i walisz młotkiem. Gorzej jeśli rzeczywiście zapiekł się sam mostek a nie klin w rurze sterowej... Wtedy ta metoda może nie pomóc...
Doomy   16-01-2014, 23:11
#12
W takim razie wpuść nieco środka penetrującego i pokręć kierownicą na boki jak sugerował Maykel. Poczekaj chwilę potem przyłóż kawałek drewna i spróbuj wbić fajkę nieco głębiej. Jak to nie pomoże to masz chłopie problem :-) .
Velo   17-01-2014, 00:23
#13
Puknij...od spodu zamiast od góry bezpośrednio w klin.
Zdzisław   17-01-2014, 06:47
#14
Śruba tak jak na wstępnie pisałem straciła gwint od stukania młotkiem,także to odpada.
Późnym wieczorem wlałem trochę środka penetrującego i dziś spróbuje,jeśli to nie pomoże,to chyba zabiorę się do bardziej drastycznych sposobów.
Dziękuję wszystkim za dyskusję i rady,a co z tego wyniknie to napiszę.
Ps:jeśli uda mi się oddzielić te dwie części,to zapewne będę musiał kupić klin czy babę oraz śrubę,tylko nie wiem czy takie części można dokupić.
Mariobiker   17-01-2014, 10:42
#15
Zdzisław napisał(a):będę musiał kupić klin czy babę oraz śrubę,tylko nie wiem czy takie części można dokupić.
Bez problemu dokupisz taką śrubę.
http://allegro.pl/sruba-sterowa-31-5-cm ... 48934.html
lub taka (przy tej opcji znika problem zapiekającego się klina)
http://allegro.pl/sruba-mocujaca-amoeba ... 26254.html

"Wolę być samotnym wilkiem, niż płaszczącym się psem." George Orwell
Velo   17-01-2014, 12:10
#16
Tylko nasmaruj to później.
Patryk   17-01-2014, 14:48
#17
50 zeta za śrube troche drogo. Taniej i wygodniej będzie zamontować reduktor z 1 cala na 1 1/8. Mialem podobną sytuacje i trzeba było złapać rower w imadło puknąć młotem i poszło.
Zdzisław   17-01-2014, 15:15
#18
Natomiast nie jasna jest dla mnie sytuacja tak potwornego zapieczenia się aluminiowej sztycy do metalowej części widelca.
Skoro jeszcze na wiosnę było wszystko sprawne bo były wymieniane wianuszki,także zastanawiam się czy mi czegoś nie skrzanili w Meridzie,bo tam proponowano mi wymianę sterów,ale okazało się,że jest wszystko w porządku i jeszcze rok można było jeździć,to powiedił mi,że tylko dokręcił.
No i mam dziś ich efekt dokręcenia.
Dziś ponowiłem próbę ruszenia sztycy,i nic z tego,jak trzymała tak trzyma,nawet zmieniłem już trzeci motek na cięższy i nic.
Ciekawa sprawa co może być przyczyna takiego trzymanie,czyżby aluminiowa część utleniła się? Sam nie wiem,ale już wiem,że jest to poważny problem.
Mariobiker   17-01-2014, 15:22
#19
Zdzisław napisał(a):czyżby aluminiowa część utleniła się?
Bardzo możliwe. Podobną "przygodę" przerabiałem dawno temu, nie pomogły żadne odrdzewiacze itp. W ruch poszła żaba hydrauliczna z przedłużką. Zmieliłem sztycę ale wyszła.

"Wolę być samotnym wilkiem, niż płaszczącym się psem." George Orwell
Przemowsky   23-03-2014, 23:58
#20
Też to przerabiałem. U mnie skończyło się na nowym mostku i widelcu. Najlepiej stosować części z tych samych materiałów, bo nie wchodzą ze sobą w tak gwałtowne reakcje.
Polecam na przyszłość:
http://mslonik.pl/rowery/technika/487-p ... luminiowej
Strony (2):    1 2
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.