MK była dobrze oświetlona :!:
nawet gdyby tylko co druga osoba miała oświetlenie, to i tak MK nie dałaby się nie zauważyć
może dobrze oświetlona MK to z silnymi światłami z przodu, z tyłu i po bokach jak długi pojazd (i z policyjnymi kogutami) a nie każdy rower z kompletnym oświetleniem :?:
ale MK to pospolite ruszenie a nie organizowany przejazd, przynajmniej na razie
przepisy nie są po to by je przestrzegać, tylko po to by (przestrzegając je) było bezpieczniej
przepisy nie uwzględniają wszystkich sytuacji, tylko większość, typowe
były tworzone pewnie bez uwzględniania, przed MK
ciekawe jak do przepisów się ma używanie sygnałów dźwiękowych na masie?
przestrzeganie przepisów daje poczucie bezpieczeństwa, a nie bezpieczeństwo
mając poczucie bezpieczeństwa, możemy być mniej ostrożni, więc realnie mniej bezpieczni :!:
więc przestrzeganie przepisów może zmniejszać bezpieczeństwo :lol:
a w terenie:
oświetlanie jest niewystarczające a przez zaburzanie adaptacji wzroku do ciemności pogarsza widzenie
sięgając głębiej:
poczucie bezpieczeństwa może dawać rytualizacja np. wyposażenia, stroju rowerzysty (choćby przez poczucie przynależności, wspólnoty podobnie umundurowanych)
jeszcze głębiej:
relacja do przepisów może mieć związek z relacją do rodzica, ojca ...
tu przerwę :->