Strony (10): 1 2 3 4 5 ... 10   
Kuba   08-01-2010, 11:44
#1
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... ikiem.html

Pomysł PO dot. zmiany przepisów. Pewnie obudzą się zaraz głosy że to za mało itd. Ale zawsze coś. Część absurdów odpadnie. Na resztę miejmy nadzieję przyjdzie czas. No i szosowcy będą mogli trenować w peletonie więc jest szansa że jacyś lepsi się w kraju pojawią. Wink
Karcer   08-01-2010, 14:19
#2
Kuba napisał(a):Pewnie obudzą się zaraz głosy że to za mało itd.

Wręcz odwrotnie. Według mnie to bardzo duże zmiany i jestem (pozytywnie) zszokowany ich wartością praktyczną. Musiał przy tym "dłubać" ktoś kto faktycznie jeździ rowerem cały rok, a nie ludzie dla których rower to tylko prezent na komunię.

Prawdziwą wolność czujesz kiedy wiatr hula między twoimi jajkami.
Aleksander W   08-01-2010, 18:37
#3
Zmiany które mają wejść są efektem wielomiesięcznych starań osób z Sieci "Miasta dla Rowerów" (www.rowery.org.pl ) oraz współpracy z posłami z Parlamentarnej Grupy Rowerowej, pracownikami Ministerstwa Infrastruktury, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i pewnie jeszcze kilku pomniejszych których nie pamiętam.

Nie wszystkie pomysły udało się przeforsować, m.in. skręcania "na dwa", ale i tak zmiana ustawy będzie miała z punktu widzenia rowerzystów znaczenie historyczne.

Pozdrawiam
Aleksander Wiącek
kuczy   08-01-2010, 22:12
#4
Cytat:skręcania "na dwa"
A to co to takiego?
darist   08-01-2010, 22:17
#5
kuczy napisał(a):Cytat:
skręcania "na dwa"

A to co to takiego?


Rysunek nr 3:
http://rowerowy.szczecin.pl/index.php?o ... &Itemid=77

Darek  -  Easy Rider 
DOBRZE, ŻE JESTEŚCIE  Smile 
KermitOZ   08-01-2010, 22:22
#6
Cytat:skręcanie "na dwa"
Brechta Big Grin

Może dla niektórych bezpieczniejsze, ale warto też się nauczyć porządnego skrętu w lewo. Dużo szybciej jest. A że jest to niedozwolone to już zupełnie bez sensu.

GrzegorzMazur.pl
Go hard or die hard!
darist   08-01-2010, 22:29
#7
KermitOZ napisał(a):ale warto też się nauczyć porządnego skrętu w lewo

Zgodnie z praktyką innych krajów europejskich a także z Konwencją Wiedeńską, rowerzysta powinien mieć wybór w jaki sposób może wykonać niebezpieczny dla siebie manewr skrętu w lewo.
Można więc samemu dokonać wyboru jak skręcić w zależności nie tylko od umiejętności ale i od warunków na drodze.

Darek  -  Easy Rider 
DOBRZE, ŻE JESTEŚCIE  Smile 
KermitOZ   08-01-2010, 23:54
#8
darist napisał(a):rowerzysta powinien mieć wybór
Tak. I powinien nauczyć się skręcać normalnie! 1. Póki co druga opcja jest nielegalna. 2. Może się zdarzyć, że nie będzie miał wyboru i będzie musiał skręcać normalnie. Więc:
Cytat:warto też się nauczyć porządnego skrętu w lewo

pOZBig Grinrower
Grzesiek

GrzegorzMazur.pl
Go hard or die hard!
darist   09-01-2010, 00:19
#9
Piszesz jakby skręcanie "na dwa" wymyślono dla nie umiejących skręcać.
Co niby znaczy "nauczyć się porządnego skrętu w lewo"?
Czy rozbite samochody na skrzyżowaniach nie skręcały "porządnie"?
W krajach, które wprowadziły ten przepis spadła ilość wypadków na skrzyżowaniach z udziałem rowerzystów.
I jeśli ktoś wymyślił to w celu poprawy bezpieczeństwa to ja kupują to "w ciemno".
KermitOZ napisał(a):Póki co druga opcja jest nielegalna

No przecież dyskutujemy o planowanych zmianach a nie aktualnych przepisach.

Darek  -  Easy Rider 
DOBRZE, ŻE JESTEŚCIE  Smile 
KermitOZ   09-01-2010, 00:36
#10
darist napisał(a):dyskutujemy o planowanych zmianach a nie aktualnych przepisach.
A tymczasem
Cytat:warto też się nauczyć porządnego skrętu w lewo
bo na razie inny jest niedozwolony, a zanim go wprowadzą to jakoś skręcać trzeba, nie?

darist napisał(a):Czy rozbite samochody na skrzyżowaniach nie skręcały "porządnie"?
A jakie to ma znaczenie w tym przypadku? Ale ok: jeśli były sprawne technicznie to skręcały porządnie. Ich kierowcy już zapewne 1) nie skręcali tak porządnie, bo: pewnie skręcali beznadziejnie, niechlujnie, wymuszali pierwszeństwo lub też 2) kierowcy aut jadących z naprzeciwka wymusili pierwszeństwo. Tak czy inaczej nijak to się ma do rowerzystów i spawy skręcania w lewo.

Cytat:I jeśli ktoś wymyślił to w celu poprawy bezpieczeństwa to ja kupują to "w ciemno".
A ja w ciemno nic nie kupuję. I nie wszystko wymyślane w celu poprawy bezpieczeństwa rzeczywiście je poprawia (chociażby cała gama durnych przepisów rowerowych, no bo przecież były raczej wymyślane dla bezpieczeństwa, tylko co z tego skoro przez idiotów).

A ideę skrętu "na dwa" rozumiem i jeśli ma poprawić to bezpieczeństwo (może w końcu ludzie zdecydują się jeździć po mieście, bo zobaczą, że ten "przeupiór" - skręt w lewo może być bezkolizyjny i dzięki temu się przemogą).

pOZBig Grinrower
Grzesiek

GrzegorzMazur.pl
Go hard or die hard!
Strony (10): 1 2 3 4 5 ... 10   
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.