Strony (2): 1 2   
GłosowanieAnkieta:
1
0 (0%)
2
0 (0%)
3
0 (0%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
1 (100.00%)
Razem 1 głosów 100%
pecet86   09-03-2016, 18:21
#1
Z racji tego że już niedługo kolejna edycja Budżetu Obywatelskiego do wzięcia udziału.

Po ostatnich 2 edycjach doszyłem do wniosku że co edycje zwiększa się ilość projektów stricte rowerowych co skutkuje rozproszeniem w głosowaniu jak i promocji.

Pomysłem na ten rok jest napisanie jednego wspólnego projektu rowerowego dla Lublina i późniejsze wspólne go promowanie.

Właśnie zaczynamy zbieranie pomysłów i chętnych do działania. W spólnym niezależnym od środowiska gronie.
Termin to 30 marca do 17:00

KONCEPCJA:
Nasza koncepcja jest taka, żeby każdy zaproponował pomysł / swój projekt lub poparł pomysł / projekt innej osoby.
Z tych pomysłów cieszących sie największym poparciem przygotujemy duży ogólnomiejski projekt rowerowy. W rezultacie będziemy wszyscy zachęcać do głosowania na przygotowany projekt całe środowisko rowerzystów w naszym mieście.

ZASADY:
1) Każdy opublikowany post to propozycja pomysłu / projektu (proszę nie wrzucać zbędnych postów, będą usuwane).
2) W komentarzach pod postem można wyrażać opinie lub propozycję modyfikacji. Autor posta decyduje o zmianach.
3) Zareagowanie na post w postaci pozytywnej i negatywnej ("polubienie") prowadzi do oceny czy pomysł jest słuszny i popierany. Dlatego zachęcamy do reakcji na każdy pomysł.
4) Pod koniec akcji przygotujemy ankietę z najlepszymi pomysłami, jeżeli nie będzie wiadomo które ostatecznie wybrać Smile

Wydarzenie można znaleźć pod tym adresem: https://www.facebook.com/events/878130092304213/.

Zachęcam do dyskusji i zgłaszania lub poparcia.
------------------------------------------
Dla osób bez konta FB
Można zgłaszać lub popierać pomysły w tym wątku. Zgłoszenia będę umieszczał też na FB jak kopie posta.

Zasady:
Wygląd posta zgłoszenia:
Cytat:TYTUŁ: Tytuł_XXX
OPIS: YYY

Wygląd posta uwag / poparcia:
Cytat:Projekt / Pomysł: Tytuł_XXX
Decyzja: Popiera / Nie popieram / Neutralny
Uwagi: YYY

Inny wygląd oznacza dyskusję

EDIT:
Bo zapomniałem cennik podany przez miasto:
https://obywatelski.lublin.eu/media/pdf/748
Rado   09-03-2016, 18:56
#2
TYTUŁ: Dwupasmówka nad Zalew
OPIS: Proponuję projekt budowy drugiej Drogi Dla Rowerów obok istniejącej, tak by były one jednokierunkowe. Dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo oraz przepustowość na najbardziej uczęszczanej DDR w Lublinie. W zeszłym roku na tej ścieżce w wyniku zderzenia z nadjeżdżającą z naprzeciwka rowerzystką, w wyniku doznanych obrażeń zginął rowerzysta. Niech Jego śmierć nie pójdzie na marne.

[Obrazek: button-127-brown.png]
Żadne słowa nie zastąpią czynów...
darist   09-03-2016, 19:19
#3
Rado napisał(a):TYTUŁ: Dwupasmówka nad Zalew
OPIS: Proponuję projekt budowy drugiej Drogi Dla Rowerów obok istniejącej, tak by były one jednokierunkowe. Dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo oraz przepustowość na najbardziej uczęszczanej DDR w Lublinie. W zeszłym roku na tej ścieżce w wyniku zderzenia z nadjeżdżającą z naprzeciwka rowerzystką, w wyniku doznanych obrażeń zginął rowerzysta. Niech Jego śmierć nie pójdzie na marne.

Decyzja: Nie popieram
Uwagi: DDR na Zemborzyckiej (tam miał miejsce wspomniany w opisie wypadek) nie jest najbardziej uczęszczaną DDR w Lublinie.
Według danych społecznego pomiaru ruchu rowerowego przeprowadzonego w 2015 roku największe natężenie (średnio 264 rowerzystów na godzinę) miało miejsce w punkcie pomiaru DDR wzdłuż Bystrzycy przy moście na ul. Piłsudskiego.
Według opublikowanych danych (cytuję):
(...) Na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z trasą wzdłuż Bystrzycy aż 65% rowerzystów poruszało się po trasie rowerowej wzdłuż Bystrzycy, przy czym rano dwie trzecie z nich porusza się w kierunku Centrum, po południu w kierunku z Centrum. Badania te pokazują, że trasa rowerowa, choć uznawana za rekreacyjną jest również bardzo ważną trasą transportową (...)

Wobec powyższego proponuję:
TYTUŁ: Przebudowa i poszerzenie (z wyznaczeniem dwóch pasów ruchu) DDR wzdłuż Bystrzycy.
OPIS: Jak wyżej w uwagach przy czym pomiary dokonane zostały w maju i czerwcu (czyli przed wakacjami) i nie uwzględniały DDR wzdłuż Bystrzycy na odcinku od ul. Janowskiej do Zalewu.
Dlatego za najpilniejszy do poszerzenia uważam odcinek od ul. Janowskiej do Zalewu oraz
remont wąskiego i niebezpiecznego odcinka przy Bystrzycy biegnącego wzdłuż Emanuela Graffa.

Darek  -  Easy Rider 
DOBRZE, ŻE JESTEŚCIE  Smile 
Ex Driver   09-03-2016, 22:11
#4
TYTUŁ : DDR na Al. Solidarności na odcinku -- Sikorskiego do Lubomelskiej.

OPIS : Ten odcinek DDR umożliwił by ominięcie Al Racławickich i bezpieczniejszy dojazd do Centrum.

" Wykorzystaj chwilę - nie przegap niczego".

   Pozdrawiam.
pecet86   10-03-2016, 20:03
#5
TYTUŁ: Dwupasmówka nad Zalew
TYTUŁ: Przebudowa i poszerzenie (z wyznaczeniem dwóch pasów ruchu) DDR wzdłuż Bystrzycy.
Decyzja: Neutralna
Uwagi:
Problem z całą doliną Bystrzycy jest taki że istnieje od ubiegłego roku koncepcja "Rewitalizacja Doliny Bystrzycy" (niestety nic na razie konkretnego szukają funduszy, mają czas aby skończyć co najwyżej do końca pakiety na te lata z UE jak chcą większe środki) co skutkuje że nic niemożna zrobić większego niż punktowe remonty.
Specjalnie się dowiadywałem bo była propozycja latarni. :/

Cytat:Rewitalizacja Doliny Bystrzycy.
W koncepcji jest plan aby na całej długości Bystrzycy była droga rowerowa na każdym wale + kilka dodatkowych mostków.

-------------------------------------------------

TYTUŁ : DDR na Al. Solidarności na odcinku -- Sikorskiego do Lubomelskiej.
Decyzja: Popieram
Uwagi:
mapka
Jakiś czas temu proponowałem coś takiego:
  • Zielone - istnieją
    Czerwone - też ale zła jakość
    Czarne - wybudować
    Szare - problemy własnościowe, zrobić na lewo

A co do samego pomysłu, miasto posprzedawało ziemie w kilku miejscach praktycznie do W-Z i nie ma jak wydzielić DDR bez zwężania jezdni. A wiadomo jakie problemy z tym są u nas :/
Drugi problem to jedyny węzeł na trasie. Są dwie możliwości:
  • Pierwsza - zrobienie przejazdów w miejscach zjazdów/wjazdów na węzeł, problem to że auta mają pasy rozbiegowe i zjazdowe co daje im sporą prędkość
    Druga - zrobienie tunelu ale to są koszta bo byłyby 2 takowe. Alternatywą jest puszczenie pod wiaduktami nad ul. Północną

Co ciekawe w koncepcji którą zamawiało miasto trasa ta jest w planach.
Rado   10-03-2016, 20:15
#6
Oczywiście chodziło mi o DDR nad Zalew wzdłuż Bystrzycy, ale Paweł sprowadził nas na ziemię.

[Obrazek: button-127-brown.png]
Żadne słowa nie zastąpią czynów...
qavtan   12-03-2016, 22:47
#7
Pamiętajcie, że zasadą Budżetu Obywatelskiego jest możliwość realizacji projektu w jednym roku kalendarzowym (od 1 stycznia do 31 grudnia), to oznacza że w grudniu projekty są wpisane do budżetu i zatwierdzone, jak dobrze pójdzie to w styczniu rusza procedura przetargowa... itd.

Duży projekt to 1,2mln. Nie wiem ile kosztuje 100m DDR, warto podać takie przykładowe wartości inwestycji rowerowych.

Ile kosztuje 1 stojak rowerowy? Ile kosztuje 100m DDR? Ile kosztuje wiata i 10 stojaków rowerowych? Ile kosztuje wyznaczenie kontrapasa? Ile kosztuje wyznaczenie kontraruchu?

To może pomóc zgłaszającym w rozeznaniu co jest możliwe do wykonania w ramach BO.

PS wg cennika który daje Pecet to droga rowerowa kosztuje 400zł/m^2
pecet86   13-03-2016, 12:29
#8
Dałem linka który jest sugerowany przez zespół BO
Cytat:EDIT:
Bo zapomniałem cennik podany przez miasto:
https://obywatelski.lublin.eu/media/pdf/748

Wyszłam jeszcze zapytanie o kilka kwot bo niema w spisie (zrobienie przejazdu, cena m farby, cena znaku, cena szkiełka w sygnalizacji, i kilka mniejszych).

Cytat:Pamiętajcie, że zasadą Budżetu Obywatelskiego jest możliwość realizacji projektu w jednym roku kalendarzowym (od 1 stycznia do 31 grudnia), to oznacza że w grudniu projekty są wpisane do budżetu i zatwierdzone, jak dobrze pójdzie to w styczniu rusza procedura przetargowa... itd.
Sorry ale patrząc po niektórych projektach jakoś niewiedzę tej zasady, z tego co mówił Krzysiek mogą przenieść na następny rok jeśli znajdzie się uzasadnienie. A po kontraruch widać że sprawa się ciągnie.
Mieszkaniec LUB   27-03-2016, 22:01
#9
Zachęcam do zapoznania się z projektem już złożonym do BO 2017. Projekt jest kierowany między innymi do rowerzystów, biegaczy i wielu innych środowisk.

https://www.facebook.com/17117384524181 ... =3&theater

Jest to modyfikacja projektu D-1, który w zeszłym roku zdobył 1837 głosów.
Działanie nr 3 jest kierowane do rowerzystów i składa się z kilku elementów. Zachęcam do zapoznania się z projektem.

https://www.facebook.com/17117384524181 ... =3&theater

Życzę wszystkim udanego sezonu rowerowego.

Pozdrawiam :-D
pecet86   29-03-2016, 13:20
#10
Jutro (30.03) o godzinie 17:00 jest spotkanie w sprawie projektu w Pałacu Parysów na pierwszym piętrze w sali 109.

Na spotkaniu będą urzędnicy rowerowi.

Omówimy wszystkie kwestie formalne, będzie można zadać pytania urzędnikom oraz postaramy się wypracować wersję końcową projektu.

https://goo.gl/maps/TUCe5D2yKSH2

Zachęcam wszystkich chętnych i zainteresowanych na spotkanie. Potraw zapewne z 1-2 godzin zależy od ilości osób.


PS. Jeżeli będzie trzeba to będzie jeszcze jedno.
Strony (2): 1 2   
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.