Strony (4): 1 2 3 4   
Aleksander W   25-05-2011, 10:16
#1
Po wczorajszym trójstronnym spotkaniu (Rowerowy Lublin, Lublin By Bike, Porozumienie Rowerowe) jedną z rzeczy którą chcemy ruszyć są pasy rowerowe. W ciągu dwóch tygodni chcemy zebrać maksymalną ilość potencjalnych miejsc, na których pasy mogły by powstać.

Mówimy tu o trzech wariantach:
- ulicach na pasy w obu kierunkach (szerokość jezdni min. 9 metrów)
- ulicach na pasy w jednym kierunku, zwłaszcza na podjeździe (jezdnia min. 7,5 m)
- ulicach na kontrapasy rowerowe (szerokość jezdni min. 4,5 m)

Potencjalne ulice to m.in.
- Wileńska
- Głęboka na odc. jednojezdniowym
- Diamentowa na odc. jednojezdniowym
- Boh. Monte Cassino na na odc. Armii Krajowej - Juranda
- Jaczewskiego
- Nałęczowska od granicy miasta do MPK.
- Wojciechowska od BMC do Morwowej
- Morwowa
- Zana od Balladyny do Krasińskiego

Dlatego prośba do wszystkich, jeśli znacie jakieś ulice które by się nadawały, napiszcie. My pojedziemy później i wszystko pomierzymy.

Pozdrawiam
Aleksander Wiącek
kenubi   25-05-2011, 11:10
#2
A np. Wileńska to na pasy w obu kierunkach czy tylko na podjazd? Tak chciałem zapytać aby wyobrazić sobie skalę/co można (tam zdaje się parkują ciągle jednej stronie). Co zamyślacie przy tych ulicach?
Aleksander W   25-05-2011, 11:13
#3
Wileńska tylko pod górę. Likwidacja parkingu na jezdni pod drugi pas może być póki co mocno kontrowersyjna.

Pozdrawiam
Aleksander Wiącek
kenubi   25-05-2011, 11:28
#4
OK rozumiem, że szerokie drogi gdzie na ulicy są parkingi będą trudne do przepchnięcia. A właściwie na co zwracać dodatkowo uwagę (studzienki?)?
I jeszcze prośba,jaka szerokość pasów (min/max?) ? Nie mam tekstu jednolitego pod ręką. [edit] znalazłem zalecenia: http://www.miastadlarowerow.pl/index_kn ... =4&limit=0

Turystyczna (leclerc - do torów)?
Związkowa? od ronda real (nie wiem jak teraz wygląda, mały kawałek zresztą).[edit] Byłem, okazało się, że jest już wybudowana śmieszka.
Może na Krochmalnej do Młyńskiej coś by się wymyśliło (ma być remont chyba).
Zbożowa w kierunku do Warszawskich, dosyć płasko ale rano jest tam nieciekawie - jak znajdę chwilę to dziś zmierzę i cyknę fotkę.
And   25-05-2011, 11:50
#5
Droga Męczenników Majdanka od zajezdni trolejbusów (Grenadierów) do skrzyżowania z Grabskiego (Lidl) tam jest szeroki pas na dwa samochody z każdej strony ale nie ma dwóch pasów więc miejsca jest dosyć.
qavtan   25-05-2011, 13:22
#6
And, tylko nawierzchnia kiepska. Ale pomysł dobry.

ul. Zemborzycka od Kunickiego (poza skrzyżowaniem z Kruczkowskiego) do Diamentowej?
ul. Smoluchowskiego - jest szeroko, co prawda mało rowerzystów, więc nie wiem czy warto.
ul. Nowy Świat?
ul. Głuska od Kunickiego do Wyzwolenia - szeroko, tylko bardzo kiepska nawierzchnia.
ul. Abramowicka od pętli do ul. Makowej (później zaczyna się pobocze).
ul. Podzamcze pod górkę do skrzyżowania z ul. Walecznych
ul. Łęczyńska
Aleksander W   25-05-2011, 13:31
#7
Z nawierzchnią sprawa wygląda tak, że jeśli są plany na remont ulicy to jest tylko temat namalowania oznakowania. Jeśli ulica w perspektywie X-lat nie jest przewidziana do remontu, można starać się o nowy dywanik tylko na pasie rowerowym. Nie jest to drogie, w Krakowie chyba na którymś kontrapasie (może na ul. Kopernika) tak właśnie zrobiono.

ul. Łęczyńska jest przygotowywana pod pasy rowerowe (tak mówił Janicki)
ul. Podzamcze - nie wiem czy nasze pismo coś pomogło.
ul. Krochmalna - to pewnie będą pierwsze pasy w Lublinie, jutro jestem umówiony na obejrzenie koncepcji projektu, z tego co wiem pasy są uwzględnione.

Pozdrawiam
Aleksander Wiącek
kenubi   25-05-2011, 13:50
#8
Właśnie zabrałem rower "pod pachę" i z braku miary zmierzyłem Łęczyńską idąc po przejściu (inaczej się bałem!) na wysokości samoobsługowej S.paliw Nestle(?) licząc obroty koła (wentyla) = ~5.5. Zakładając że mam 2060mm obwodu (dosyć pewne) to wychodzi mi 11.3m :8 ? Tu akurat jest ciut szerzej (wyspa) - czyli ..ludzie!.. wcale nie taka szeroka musi być ta droga. Tak, czytałem, nieaktualne ale ..
Zbożowa jest szeroka.

- ul. Królewska do Bernardyńskiej
- ul. Północna do Ducha, tu by się bardzo przydał odcinek (od Kosmowskiej) przed skrzyżowaniem, ale raczej nie wyjdzie, a na samym zakręcie porażka)
- pobożne życzenia: Mełgiewska (FSC) - Zadębie, asfalt jaki jest każdy wie i raczej wąsko
- Koncertowa jest szeroka ale nie wiem czy tam jest sens (ja tam nie bywam prawie).
MindEx   25-05-2011, 21:26
#9
dziś jechałem Koncertową (samochodem) i stwierdziłem, że na odcinku od Br. Wieniawskich do skrzyżowania z Kompozytorów Polskich można dać pasy po obu stronach. po stronie od Kompozytorów do Br. Wieniawskich (w dół) stoją gdzieniegdzie samochody, ale nie wiem, czy to jakiś problem zrobić pas. dziś nie było tam tych samochodów wiele.
matlublin1996   25-05-2011, 21:39
#10
Jak już koncertową to może by pociągnąć pasy aż po osiedle Choiny ;-) Nie jest tam wcale węziej niż na w/w fragmencie tejże ulicy . Miałbym wtedy dojazd prawie pod samą szkołę pasem dla rowerów :-D (szkołę mam na Kurantowej 5) Problemem mogą być tylko "pętle" autobusowe.
Kolejna propozycja to Kompozytorów Polskich. Z tego co wiem to szykuję się remont tej ulicy to może i pasy rowerowe wcisnął.
Kolejna propozycja to Willowa, Poligonowa i Sławinkowska, jest tam chyba na tyle miejsca, że pas się wciśnie.
Strony (4): 1 2 3 4   
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.