Obecna ustawa prostuje coś co i tak do tej pory było obowiązującym, acz nie znanym prawem. Konwencja Wiedeńska jako ratyfikowany traktat międzynarodowy stoi ponad każdą ustawą krajową. I sąd teoretycznie powinien ją znać, ale nie znał i orzekał wg jego widzimisie (o czym każdy wie, że ilu prawników tyle definicji prawa). Jednak, gdyby w sądzie powołać się na KW to wcześniej każdą taką sprawę można wygrać na pewno (kwestia, w której instancji).
Wcześniej zapisy mówiły, że szczególną ostrożność, i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście
na przejeździe ma zachować kierowca auta, a rowerzysta nie może wjeżdżać bezpośrednio pod koła - więc winą można było obarczyć jednego i drugiego (sądy raczej rowerzystów).
Teraz, zgodnie z KW[tekst dziś przegłosowany]:
kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić
Dla Lidla na Nadbystrzyckiej:
Zielone - rower
Czerwone - auto
Miejsce 1:
Rower ma
zawsze pierwszeństwo przed autem j
adącym z Nadbystrzyckiej
Miejsce 2:
Przepisy nie wprowadzają nic nowego
Przy czym pamiętajmy, że nie jest to jeszcze obowiązujące prawo(wg PORD, wg KW tak, więc w sumie jest
!