Strony (6):    1 2 3 4 5 6   
erczy   28-07-2010, 13:14
#21
Hmm.. no wtopa. Co nie zmienia faktu,że to jeden incydent na jakieś sto. Ja tam serwisu nie bronię, interesu w tym nie mam. Niech każdy decyduje sam, moja pozytywna opinia się nie zmienia.
A i tak teraz mam zamiar wybrać się do nowych konkurencyjnych serwiosó w ramach porównania.

Podpisu brak
Pinky   04-08-2010, 20:57
#22
KermitOZ napisał(a):Tani (80zł) i solidny przegląd kapitalny masz u Pawła w Centrali Rowerowej. Polecam Smile

pOZBig Grinrower
Grzesiek

I ja tam jezdze mimo ze mam kilka innych serwisow blizej. Solidnie, tanio, mam pewnosc ze nie wcisnie mi kitow. Pawlowi zalezy na kliencie i nie wciska kitow jak gdzie indziej, oraz zna swoj fach. Potrafi dobrze doradzic, jest solidnym i rzetelnym rzemieslnikiem z prawdziwego zdarzenia, naprawia szybko. No i atmosfera u niego jest niepowtarzalna. W paru serwisach spotkalem sie z lekcewazeniem klienta ktory zadawal glupie pytania poczatkujacego rowerzysty. U Pawla wszystkiego mozna sie dowiedziec bez sciemy i zawyzania rachunku bo klient jest poczatkujacy.

Rama, dwa koła i mina wesoła Smile
kylos   20-01-2011, 12:00
#23
Hm, nie wiem ile kosztuje prowadzenie takiej działalności gospodarczej jak serwis rowerów, ale może faktycznie jest to takie drogie. Tak czy siak, wydaje mi się, że cena większości usług jest zdecydowanie zawyżona. Większość rzeczy można zrobić samemu bez specjalnego nakładu czasu, pracy oraz pieniędzy. Na czym polega czyszczenie wkładu suportowego (skoro w zdecydowanej większości spotykanych rowerów jest zintegrowany)? Co prawda często przyczyną jego skrzypienia jest piasek na gwincie suportu, ale czy warte jest to swojej ceny? Czyszczenie i smarowanie linek? Często w przypadku pancerzy teflonowych jest to wręcz zakazane. Więc trzeba kupić nowe, za które trzeba oczywiście zapłacić. Tak jak jest np za 80 zł otrzymujemy wykonanie następujących usług:
* czyszczenie oraz smarowanie elementów łożyskowych (suport, stery, piasty)
* sprawdzanie połączeń gwintowych
* naciąganie oraz centrowanie kół
* regulacja przerzutek
* regulacja hamulców
* w razie potrzeby skracanie pancerzy oraz czyszczenie i smarowanie linek
* oliwienie łańcucha
* czyszczenie napędu w opcji przeglądu kapitalnego za dopłatą 10 zł (standardowo 15 zł)

Stery są zintegrowane często i ich się nie smaruje, piasty tak samo, rzadko kiedy jest potrzeba wykonania czyszczenia i smarowania (chyba, że je po prostu słychać jak chroboczą, lub po przejeździe przez głęboką wodę/błoto). Więc operacja często kończy się tylko do zajrzenia pod uszczelkę, wszystko jest ok? To nie smaruję i nie czyszczę. Niestety, ale często taka sytuacja ma miejsce w naszych serwisach.

Kolejny punkt to sprawdzenie połączeń gwintowanych - których akurat w rowerze nie ma za wiele, i o ile nikt nie przykręcał na siłę oporowo, bądź nie wyrwał czegoś w czasie wypadku to nic złego się z nimi nie stało. Co to znaczy kontrola? Ano to, że sprawdza się czy jest dobry gwint. A jeśli nie? To oczywiście dodatkowe koszty.

Naciąganie i centrowanie kół to chyba jedna z ciekawszych pozycji na liście usług wykonanych w formie przeglądu. Chociaż oczywiście, w przypadku mało poluzowanych szprych jest możliwość "własnoręcznego" ich dociągnięcia w umiejętny sposób.

Regulacja przerzutek? Trochę mało, aby przerzutka działała prawidłowo, musi być oczywiście czysta. Zmieniłbym więc w ogóle ideologię takiego przeglądu - najpierw robimy czyszczenie napędu, a później zabieramy się za ich regulację. Demontaż kółek przerzutki tylnej, ich mycie, czyszczenie i smarowanie osi obrotu w przerzutce. I dopiero wtedy regulacja.

Regulacja hamulców to również najpierw ich demontaż z piwotów, ich umycie, nasmarowanie, a następnie montaż (oczywiście nie można zabierać się za regulację hamulców typu v-brake i innych gdzie powierzchnia hamująca to obręcz koła jeśli nie będziemy mieć prostych kół).

Niezbyt rozumiem punkt w razie potrzeby skracanie pancerzy oraz czyszczenie i smarowanie linek. Co oznacza w razie potrzeby? Czy jest to uzależnione od aktualnego widzimisię serwisanta? W czasie pracy układu linka-pancerz ulega wytarciu często warstwa teflonowa, a półśrodkiem do tego na krótką metę jest właśnie jej oliwienie, co z czasem tylko pogorszy jej działanie.

Oliwienie łańcucha bez jego uprzedniego mycia mija się kompletnie z celem, zwłaszcza, jeśli do tej pory nikt tego nie robił, za każdym razem dokładając tylko "świeżego" smaru, kiedy to powstaje gęsta maź ścierna dla naszych zębatek na blatach, kasecie, kółkach przerzutek i oczywiście łańcucha.

Czyszczenie napędu więc powinno być podstawą do wykonania wszelkich innych czynności podczas "przeglądu roweru" bo inaczej wykonanie takiej usługi mija się z celem. Odnośnie kosztów 80 zł to gruba przesada. Smary i rozpuszczalniki (które można wykorzystać ponownie) użyte podczas czyszczenia? Ich znikome ilości to nie wiem, łącznie może kilka złotych na jeden rower. Często należy dokupić pewne elementy, które po prostu należy wymienić, by osoba oddająca rower do serwisu była usatysfakcjonowana. Wymiana łańcucha po 15 000 km, bez wymiany korby/kasety? Często można spotkać takie zachowania w naszych serwisach. Ludzie bladego pojęcia nie mają niektórzy co robią i jak, myślą, że napryskać smaru w aerozolu załatwi wszystkie problemy. Może tak-ale jak już wcześniej pisałem na krótką metę i są to jedynie półśrodki.

Planuję w przyszłości otworzyć własny najpierw serwis a w późniejszym czasie dołączyć do niego także salon rowerowy. Wykonywałem wiele razy takie przeglądy swojego i nie tylko roweru, które zajmują mi około 3 godzin maksymalnie. Zawiera się w tym oczywiście czyszczenie napędu kompletne, oraz całego roweru (włącznie z myciem opon..., ich nabłyszczaniem, woskowaniem ramy), zajrzeniem do manetek i ich czyszczeniem/smarowaniem. Stawka 30 zł za roboczogodzinę jest zdecydowanie przesadzona. Mnie zadowoliłoby 15 zł bez części. Dlatego polecam prywatne serwisy Smile Jak na przykład u mnie ;D Nie obiecuję, że podejmę się każdej czynności, ale wszystkie te podstawowe, by nasz rower jeździł cicho, sprawnie, by zmiany biegów następowały precyzyjnie i co ważniejsze by był bezpieczny w ich użytkowaniu jestem w stanie wykonać sam. Wystarczy napisać PW Smile

"Zwykły rower jest pojazdem napędzanym mięśniami. Rower jadący pod górę jest pojazdem napędzanym siłą woli." Anonim
bartek   20-01-2011, 14:13
#24
kylos napisał(a):Planuję w przyszłości otworzyć własny najpierw serwis (...). Stawka 30 zł za roboczogodzinę jest zdecydowanie przesadzona. Mnie zadowoliłoby 15 zł bez części.

Ciekawy jestem co powiesz, jak już otworzysz tego typu działalność. Wtedy z tych 15 zł/h dojdzie ci jeszcze: opłacenie wynajmowanej powierzchni na serwis (salon), podatek, ZUS, koszty narzędzi, smarów i innych dupereli, to chyba jednak zmienisz zdanie :-P

pzdr, bartek
Statystyka - analiza statystyczna badań do prac dyplomowych, tel. 507 447 830
kylos   20-01-2011, 15:06
#25
Hm, pisząc "mnie" miałem na myśli stan obecny, gdy nie mam serwisu, szyldu itp. Tongue Hm, myślę, że jednak 30 zł za godzinę to stawka za duża jak na godzinę, tym bardziej, że większość z czynności wykonuje się w kilka-kilkanaście minut. W sezonie, przy nawet jednym rowerze dziennie przegląd 80 zł, to jakieś 1920 zł, oczywiście większość ludzi zaczyna od prywatnych warsztatów, a nie od profesjonalnych wielkich sklepów/serwisów, bo najprawdopodobniej skończyło by się to plajtą. Nie od razu Kraków zbudowano Smile Przy sklepie dochodzi jeszcze marża za sprzedane towary. Za głupią linkę do hamulca płaci się około 1-2 zł, gdzie tak naprawdę jej koszt wynosi 0,5zł, albo i mnie w zależności od zamówienia.

"Zwykły rower jest pojazdem napędzanym mięśniami. Rower jadący pod górę jest pojazdem napędzanym siłą woli." Anonim
bartek   20-01-2011, 17:38
#26
kylos napisał(a):Hm, pisząc "mnie" miałem na myśli stan obecny, gdy nie mam serwisu, szyldu itp. Tongue
A porównujesz się do Centrali Rowerowej - z szyldem, lokalem, po prostu oficjalną działalnością...

kylos napisał(a):W sezonie, przy nawet jednym rowerze dziennie przegląd 80 zł, to jakieś 1920 zł
No właśnie, a teraz (mając oficjalną działalność, nawet bez wynajmowanego lokalu) od tych 1920 zł odlicz ZUS (pełna składka to ok. 850-900 zł miesięcznie, przez pierwsze dwa lata płaci się mniej), podatek... zostanie....... maaaało.

W dodatku sam dodałeś "w sezonie". Jeśli chcesz z tego żyć, to musisz się zabezpieczyć finansowo na okres zimowy, kiedy będziesz miał mniej pracy w serwisie. Więc w sezonie musisz zarobić też na okres zimowy.

Poza tym firma, której nie rozwijasz - cofa się, taka kolej rzeczy. A na rozwój też trzeba zarobić. Podejrzewam też, że nie masz jeszcze rodziny na utrzymaniu, kredytu mieszkaniowego do spłacenia, remontu, rachunków itp... Jak sobie doliczysz tego typu rzeczy, to nagle może się okazać, że 30 zł za godzinę to mała stawka :mrgreen: i ci nie wystarcza :-P

Chętnie wrócę z Tobą do tematu za kilka lat 8-) Ciekawe, czy zmienisz swoje zdanie.

pzdr, bartek
Statystyka - analiza statystyczna badań do prac dyplomowych, tel. 507 447 830
MindEx   20-01-2011, 18:06
#27
dobrze piszesz, bartek.
denerwuje mnie (sorry kylos) takie liczenie: "jak ktoś ma sklep i zarabia na chlebie 50 gr, to pewnie dziennie sprzedaje 1000 chlebów, to już na samym chlebie jest do przodu tyle, że ma więcej niż ja w firmie x".
właściciel działalności gospodarczej musi - jak napisał bartek - opłacić składki, zwykle za siebie, czasem też jednak za innych, musi zapłacić za wszystkie media (prąd, woda etc.) oraz wynajem lokalu. poza tym często ma zakupione różne sprzęty na kredyt i to niemały.
poza tym profesjonalny serwis rowerowy nie może mówić Klientom "nie, tego nie robię". tak więc potrzebuje wszystkich narzędzi do najbardziej nawet rzadkich śrub itp. to kosztuje.

no i serwisant nie siedzi i nie trzaska przeglądów cały dzień. poza tym często zdarzają się zapieczone śruby, problemy wielorakich materii, z którymi czasem schodzi i pół dnia.

z tego co wiem, Paweł w Centrali zawsze był w sezonie zawalony robotą i zostawał niekiedy do późnych godzin wieczornych w pracy. jeść musiał na miejscu, drogie i niezdrowe żarcie zamawiane na dowóz, z wieloma rzeczami musiał naprawdę długo się "bawić", ponieważ wymagały czasu, a on starał się robić je perfekcyjnie (za co go cenią wszyscy, którzy u niego byli), do tego miał zawsze naprawdę dobre ceny.
prezentował podejście do Klienta najlepsze nie tylko w branży rowerowej, ale i w wielu innych. wzór, można rzec. dla wielu niedościgniony.

jeśli, kylos, zamierzasz otworzyć swój serwis, życzę Ci byś był choć w połowie tak profesjonalny jak Paweł, zarówno w fachu jak i w obsłudze Klientów. no i ... żebyś miał ceny tak z 2 razy wyższe, bo inaczej - wierz mi - przynajmniej w Lublinie będziesz miał naprawdę duży problem z utrzymaniem się na rynku (chyba, że będziesz miał też sklep i w dodatku sprzedawał na Allegro)
mariox   20-01-2011, 20:20
#28
Dodam jeszcze, że każda firma oprócz bieżącej egzystencji powinna się też rozwijać. Mało komu zależy na wegetacji, każdy z czasem ma coraz większe potrzeby, zarówno w kwestii rozwoju firmy (zakup nowych narzędzi, nie tylko wymiana zużytych ale zakup nowych wynalazków) oraz potrzeby prywatne (w końcu trzeba często utrzymać nie tylko siebie). Jak ktoś jest hobbystą, jest na rencie/emeryturze i sobie tylko dorabia to może i żądać niewiele, ale jak ktoś ma warsztat jako źródło utrzymania to po niskich stawkach nie pociągnie.
Usługi Pawła z Centrali rzeczywiście są na wysokim poziomie i stosunkowo atrakcyjne pod względem cenowym (o czym świadczą również terminy realizacji zleceń Undecided ). Szkoda jednak by było, gdyby z racji niskich dochodów musiał zamknąć biznes. Musielibyśmy się wtedy korzystać z usług droższych, lub partaczy (a czasem jednego i drugiego razem).

Kiedy wszystko zawiedzie, przeczytaj instrukcję obsługi
kgsbaduk   04-04-2011, 12:25
#29
Witam, potrzebuję jakiegoś serwisu w okolicach olimpu chociaż w centrum też się nada. Mój rower nie jest skomplikowany - brak przerzutek i hamulce tarczowe.
mrozo   04-04-2011, 12:29
#30
Ja dziś zostawiłem u Marcina Tuory na Ceruliczej, ale trzeba czekać około tydzień, bo ma dużo roboty. Ale warto poczekać.
Strony (6):    1 2 3 4 5 6   
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.